|
|
|
|
|
|
BMW Garage | BMW Meets | Register | Today's Posts | Search |
|
BMW 3-Series (E90 E92) Forum
>
Danskere... How many Danes?
|
|
02-19-2011, 01:41 PM | #2707 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Jeg tror ikke familien er indstillet på at aflyse en af vores ferieture på mere bil grej, og det er jeg faktisk heller ikke selv. Den går jo fint som den er. 0-100 på 4.8, 100-200 på 10,7 er jo ikke ligefrem langsomt, selv om de fleste tunede 335i'er herinde er noget hurtigere. Jeg må dog indrømme at de nye V5 DIC maps ser endog MEGET interessante ud, men jeg er ikke så meget til at rode med noget hele tiden, så jeg ville vente til det er integreret i autotune funktionen. Jeg gider ikke skifte maps, og kommer ikke til at få meth på, det gider jeg heller ikke rode med, så hellere opgradere til RB turboer engang i fremtiden. Den skal kunne køre på almindeligt benzin og kunne holde til det.
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
|
|
Appreciate
0
|
02-19-2011, 02:25 PM | #2708 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
Startede med en ecu tuning fra ziptuming i Holland hvilket jeg ikke kan anbefale. Brændte en injektor af efter 2 måneder og jeg er sikker på at det er grundet tuningen. Skiftede derfor til JB3 hvor man har mere kontrol over tingene og opgraderede for nogen uger siden til JB4 hvilket er væsentligt bedre. Jeg bruger interfacet fra JB4 og det virker upåklageligt. Kan ændre alle parametre selv hvis du ønsker det men væsenligst har du nu har muligheden for autotuning. Oktan er afgørende for hvor meget tryk du kan sætte og vi er jo begrænset af 98 RON (på nær når vi er i Tyskland ) hvis du ikke bruger metanol vil jeg ikke anbefale at sætter det højere end 15 psi for at være på den sikre side. Vishnu og BMS justerer nu selv timing og tryk efter kvaliteten af din benzin og tilhørende mods. Min bedste måling er 4.6 sek og jeg må sige at min fokus ikke længere er at tilføre hk men nærmere at sikre levetiden på min bil. jeg checkede min log efter Tyskland og 16.5 psi fungerer perfekt med 102 oktan. P.s. Jeg har et ubrugt BMS DP Fix V3 liggende du kan købe for en sveden pris ;-) gi' et bud |
|
Appreciate
0
|
02-19-2011, 03:20 PM | #2709 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Jeg har hele tiden vurderet at den ikke skulle tunes mere end den kunne holde til det. Steinbauer gav 3 års garanti også på motor mm op til var det 80k eller 100k km på motoren også. Jeg har kørt 22k km med tuningen nu og det fungerer perfekt. Jeg tror jeg vil til at skifte olie oftere end de almindelige service intervaller, som Steinbauer siger man godt kan holde sig til. Med min nye intercooler er driftstemperaturen (olie) og meget lavere, og med dp's burde den falde yderligere, ligesom stress på turboerne burde blive mindre, så det er vel i virkeligheden godt for holdbarheden med dp's hehe. Mht. DP-fix så har jeg allerede en BMS DP_fix V3 liggende klar. Der gik bare lige næsten en måned mere end jeg havde regnet med før jeg fik penge tilbage fra Birds. Regner med at købe Wagner og få dem på først i næste måned. Og så glæder jeg mig til noget SOL og VARME, så jeg kan teste med varme sommerdæk....
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
|
|
Appreciate
0
|
02-21-2011, 03:53 AM | #2711 |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Hej Jan nu du siger der kommet mere lyd i den med Dp så jeg stadig intereseret i at høre lidt om lydniveauet under "tysk"motorvejsfart 160+, mens jeg venter på mine.
Jeg har desværre ikke en fansi g-måler kun en Bmw M-meter app til min Iphone og den virker ikke særlig godt. Jeg døjer lidt med at få bid med mine vinterdæk på så kold asfalt, så vi må se til sommer. Jeg laver dog ikke så mange 0-100 tider da jeg vil skåne min kobling mest muligt den har jo kørt 55ooo km nu og syntes ikke jeg har råd til en ny foreløbelig, så 80-180 eller 100-200 lyder mere tiltrækkende. Jeg tror dog ikke at vi vil se meget bedre acc. tider med Dp fra 0-100 da der er fuld tryk på hele tiden hvorimod på en bane med acc ud af kurver og daglig kørsel m overhalinger og rundkørsler der vil de have sin berettelse. Før med v3 og de første v4 kørte jeg den med noget konservative settings for at ikke overbelaste motoren. Jeg har altid kun kørt v-power pga det højere oktan på 99 og så bare kørt enkelte datalogs for at sikre mig alt var ok men det var jo lidt besværligt at skulle have pc med altid. Efter autotuning kom til på de sidste versioner af v4 blev bilen godtnok seriøs hurtigere og mere omgængelig i det daglige Jeg kan fornemme lidt modvilje mod at skulle opdatere v dig G.I.Joe det står dig jo frit for bare at køre med den software som boxen er udstyret med ved dit køb ala det du har gjort med din Steinbauer, men det tager kun 5 min måske 15 min den første gang at opdatere nye programmer, det vil jo være at snyde dig selv ikke at gøre det. De finder jo hele tiden ud af nye og optimeret ting /features ikke kun effektmessigt men også sikkerhedsmessigt for din motor. Jeg opdater jo heller ikke min hver gang der kommer noget men kun når jeg selv finder der er en nævneværdig opdatering. Jeg har jo sagt et stykke tid at min ikke skal være hurtigere og at det næste er m3 stumper i undervogner som står for tur, men så på den anden side med det nye meth-kit fra vishnu kan det snart ikke blive nemmere: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486474 Det kan monteres på en tankstation på 20 min 2 bolte og møtrækker til beslag som holder pump/styrre enheden 2 spændebånd til at montere den nye chargepipe og så benytter du din sprintlervæske beholder til meth. Methanolen kan vi købe ved Racezone.dk til 18 kr /l. I et blaningsforhold på 50% meth/vand er det ikke mere brandfarligt end det sprintlervæske vi kører rundt med. Der er jo nogle gode fordele som at svære at se bort fra den bedre køling samt det er med til at rense sod fra ventiler/topstykke og stempler. Det jo desværre et kendt problem ved vore Di motorer at der er en del carbonbuild up. De motorer som vi har set skildt af, er der slet ikke samme mængde carbon build up på ved dem som benyttede meth. Så hvis jeg vælger meth er det lidt ligesom valget af Dp for at beskytte/forlænge min motors levetid nu den er hårdere belastet pga tunning. Last edited by Aridk; 02-21-2011 at 04:08 AM.. |
Appreciate
0
|
02-21-2011, 04:10 AM | #2712 | ||||
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Hvis du køber og installerer et vishnu meth kit, så kører jeg altså en tur til over og tager et kig på det......
|
||||
Appreciate
0
|
02-22-2011, 03:54 AM | #2713 | |||||
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||||
Appreciate
0
|
02-22-2011, 06:21 AM | #2714 |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Nu er downpipes bestilt og mekaniker booket.
Hvis ikke det giver "nok" sammen med en justering af min Steinbauer boks, så må jeg jo have en V5 med noget DIC og autotuning....
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 07:05 AM | #2715 | |
Private
0
Rep 53
Posts |
Quote:
Alternativt betjene dette link - specilet ved min. 1 og 3:
Appreciate
0
|
02-22-2011, 07:11 AM | #2716 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
Blev det Wagner? Hvor meget måtte du af med? P.S. sig lige til din mekaniker at han skal passe på at han ikke bytter de 2 O2 sensorer rundt. Fejl nummer 1 ved DP indstallation. Burde næsten lægge et væddemål på bordet at du har meth inden udgangen af året - men nu skal jeg jo ikke selv sige for meget |
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 08:05 AM | #2717 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Jeg vidste det ét eller andet sted også godt selv at jeg nok ikke kunne holde mig i skindet..... Men jeg har tænkt mig at holde øje med ham min mekaniker har jeg, har hørt om O2 sensor fejl Men han er nu altså rimeligt dygtig, ikke altid vildt billig, men han laver det ordentligt. Hver gang. Glæder mig også til at mærke endnu mere power oppe i toppen. Kunne du mærke nogen forskel på (forhåbentligt endnu mindre) turbotøven i mellemområdet med dine downpipes?
Last edited by G.I.Joe; 02-22-2011 at 08:25 AM.. |
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 08:09 AM | #2718 | |
Major
30
Rep 1,041
Posts |
Quote:
Og hvor er det stylet med de //M symboler på rørhalerne
|
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 08:45 AM | #2719 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
|
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 09:20 AM | #2720 | |
Private
0
Rep 53
Posts |
Quote:
Som om at man ka fornemme en helt masse mekanisk støj fra motoren...
Appreciate
0
|
02-22-2011, 10:34 AM | #2721 |
Lieutenant
26
Rep 473
Posts |
Tend to agree. V10'eren har det samme.. og hvis man filtrerer potterne på en AMG'er ud har den også lidt af det samme. Jeg kan høre hiven efter luft og tikken. Stadig, V8'eren i den M3'er er et mesterværk. Gad godt høre den udstødning på motorvejen.
0
|
02-22-2011, 11:06 AM | #2722 | ||||||
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Quote:
Så det vel ok til hverdagsbil Quote:
Syntes min bil accelere så hurtig den ikke kan følge med den viser altid omkring 20 km/t for lidt Quote:
Det det jeg prøver at fortælle ham det virker bare, min er jo også familievognen og jeg har aldrig haft bøvl eller problemer som gjorde at skulle have pc frem eller rode med ledninger for at komme videre på min tur. Ja det bliver lidt dyrere men hva, prøv lige at se hvor meget sprit det er i sprinklervæske Quote:
Quote:
Du har jo så travlt,så vendt lige med v5 der ikke autotuning på DIC endnu så du må have tålmodighed et par mdr Quote:
Ps der en 335i performance udstødning til salg her i Dk (go for it G.I.Joe ): http://www.dba.dk/bmw-prof-udstoedning/id-71264343/ Last edited by Aridk; 02-22-2011 at 12:31 PM.. |
||||||
Appreciate
0
|
02-22-2011, 11:19 AM | #2724 | |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
Quote:
Har I set denne M6 - den er fuldstændig vanvittig...filmen taler for sig selv. |
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 11:35 AM | #2727 |
Private First Class
1
Rep 177
Posts |
|
Appreciate
0
|
02-22-2011, 12:42 PM | #2728 |
Lieutenant
7
Rep 520
Posts |
Tak det hjalp man skal jo lære noget nyt hverdag
Jeg postede lige i et inlæg m Dp så nu har Ar lovet at vende tilbage, har haft problemer med at finde ud af hvem som er langsom Nå men når de nu "forhåbenlig snart kommer" skal jeg jo også have nye sommerdæk også, mine Pirelli er helt planslebne de kommer dog lige på igen ca 1000 km eller så, skal lige have den første dæktest af Sportauto med før jeg beslutter mig hvad det skal være. Har overvejet conti5 der er dog lige kommet et nyt Michelin som er specielt udviklet til kraftige baghjultrækkere. |
Appreciate
0
|
Bookmarks |
|
|